torsdag den 8. januar 2009

Julehygge/pyntning hos Morfar - 6. december 2008

Efter mine forældre blev skilt og nu lever som et moderne par på 54/70 (dvs. boende hver for sig men stadig weekend-kærester ;) har vi lavet en lille tradition om at i starten af december tager vi ned til ham på Lolland og laver juledekorationer, krans til døren og pynter op til jul.
Vi drog afsted lørdag morgen, Mie, Daniel, Mormor og jeg og ankom til frokost. Vi gik straks igang med at lave dekorationer.

Daniel går jo i 2.a og i klasse med en pige der hedder Amalie. Amalies forældre har et kæmpe havecenter. Helt tilbage i 0. klasse startede de med at invitere dem derud og lave deres helt egen juledekoration (det er utrolig praktisk ... så er man da sikker på at have kalenderlyset klar til 1. december ;)

Mie er så i år startet i 0.a og hun går så i klasse med Amalies lillesøster Simone, så de får jo også denne tur, så vi er faktist blevet begavet med hele 2 kalenderlys, et til spisebordet og et til sofabordet som jo så kunne tændes når der skulle ses Mikkel og Guldkortet. Resultaterne har vi haft glæde af hele december og de var bare flotte.

Men det var jo ikke bare at lave denne dekoration .. næ, nej ... de fik skam og vide at så skulle de tage mos, også gran også kogler også en figur ... hvor til sidst de kunne sprøjte glimmer på. Og det er faktisk lidt sjovt at hvor ens de egentlig blev og alligevel forskellige ... det er jo en pige og en dreng ;) Så de blev simpelthen undervist i det, så da vi var i fuld gang hos Morfar, kunne Mie jo lige lære ham hvordan .... og tro mig han lærte noget og fik lavet hans ... ja, jeg tror faktisk det er hans første i mands minde .... jeg troede ihvertfald ikke jeg skulle se det ;) ... det gik vist også lidt sport i det ... og Morfar endte med hele 3 af slagsen ;)

Vi fik jo så også pyntet op til jul, og middagen stod i år på andesteg og ris ala mande ... mums. Efter Mikkel og Guldkortet satte min mor og jeg os i køkkenet hvorefter resten af aftenen stod på flotte stjerne af scrappapir.

Ingen kommentarer: